infiintare-firma

Ce este si ce rol are sediul social?

Daca vrei sa iei startul in lumea antreprenoriatului, primul lucru pe care trebuie sa il faci este o firma. Procesul de infiintare firma este destul de simplu, insa vine la pachet cu o multime de responsabilitati si cerinte.

Un prim lucru de care ai nevoie este sediul social. Acesta este sediul principal al societatii comerciale si poate avea sau nu activitate. De regula, scopul sau principal este acela de a prelua corespondenta si actele oficiale.

Sediul social este sediul principal al firmei, toate celelalte locuri unde isi desfasoara o firma activitatea fiind sedii secundare.

Imagini pentru business building

De ce este nevoie de un sediu social?

Orice firma ( SRL ) si orice alta forma juridica trebuie sa se gaseasca la un sediu social. Este necesar pentru ca autoritatile sa poata comunca usor cu reprezentantii firmei.

Este imposibil sa iti faci o firma fara sediu social, asadar, la dosarul de infiintare este strict necesar sa ai actul de proprietate al sediului sau contractul de inchiriere.

Din fericire, exista mai multe optiuni prin care poti obtine sediul social:

  • Poti sa il faci acasa. Daca stai intr-un apartament ai nevoie de acordul vecinilor si de acordul asociatiei blocurilor de apartamente;
  • Poti sa il inchiriezi. Daca ai de gand sa iti desfasori activitatea intr-un loc inchiriat, poti sa iti faci sediul social acolo.
  • Poti sa inchiriezi sediul social la un cabinet de avocatura. Cei care nu au nicio proprietate sau au probleme cu aprobarile, pot apela la un avocat care le poate inchiria sediul social pentru o perioada de 12 luni. Sediul social de la cabinetul de avocatura este doar virtual, insa. Aici nu se poate desfasura nicio activitate, insa se poate primi corespondenta.

Care este cea mai buna varianta de sediu social?

In principiu, cea mai buna varianta este aceea de a stabili sediul social intr-o cladire proprietate privata, deoarece costurile sunt foarte mici in felul acesta.

Daca nu ai proprietati insa, cea mai buna solutie este sa apelezi la un cabinet de avocatura. Acasta varianta este ieftina si pe termen lung poate sa aduca o multime de beneficii, eliminand o doza destul de mare de stres.

Este adevarat ca are si anumite dezavantaje, cel mai mare fiind faptul ca in fiecare an trebuie sa fie mutat la un alt avocat, in conditiile in care ANAF-ul nu accepta sediul social la un avocat pentru o perioada mai mare de 12 luni.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *