mentiuni-registrul-comertului

Care sunt principalele provocari pe care le are un antreprenor nou atunci cand isi deschide un business?

Deschiderea propriei afaceri este visul pe care il are aproape orice om. Fara doar si poate oricine isi doreste sa isi administreze propriul timp si sa poata sa produca bani fara a depinde de un angajator. Totusi, inceputul in antreprenoriat nu este chiar atat de simplu. Infiintarea unui SRL este oar un prim pas, care vine la pachet cu o multime de provocari, care mai de care mai mari.


Care sunt principalele provocari pe care trebuie sa le depaseasca orice antreprenor aflat la inceput de drum?

1.  Organizarea cat mai buna a firmei. Majoritatea firmelor care se afla la inceput ajung sa dea faliment din cauza unei proaste organizari. Din pacate, afacerile in Romania inseamna birocratie destul de mare. O organizare buna inseamna un contabil bun, ajutorul unui avocat si o atentie sporita la fiecare act emis. Daca exista si angajati in firma, lucrurile sunt din ce in ce mai complicate, deoarece apar obligatiile fata de acestia.

firma-noua

2. Gasirea unor angajati competenti. Deschiderea firmei este un proces simplu. Gasirea unor angajati buni insa, este un proces extrem de complicat. De cele mai multe ori, angajatii buni sunt la alte firme, mult mai mari, sau cer sume mult prea mari de bani. Este bine sa iti aloci suficient timp pentru cautarea angajatilor si buget pentru anunturi si pentru prospectare. Desi pare tentant sa lucrezi cu prieteni, este bine sa eviti acest lucru deoarece intotdeauna apar probleme si certuri.

3. Finantarea activitatii. Indiferent cati bani ai pentru inceput, niciodata nu o sa fie suficienti. Cheltuielile cu o firma sunt intotdeauna mai mari decat cele pe care ti le-ai propus, in conditiile in care apar o multime de cheltuieli neprevazute. Administreaza-ti cat mai bine bugetul si asigura-te ca ai suficienti bani pentru promovare si pentru investitie in imaginea produselor sau serviciilor pe care le vinzi. Imaginea in ziua de astazi este extrem de importanta si poate sa decida succesul unei afaceri.

4. Planul de afaceri. Statisticile arata ca foarte multi administratori de firme nu au un plan de afaceri bine pus la punct. Asta duce, adeseori, a faliment. Planul de afaceri trebuie sa fie gandit pana in cel mai mic detaliu si trebuie sa fie cat mai convingator cu putinta.

5. Stabilirea pretului. Nu in ultimul rand, o mare provocare este stabilirea pretului. Indiferent de afacerea pe care vrei sa o faci, vei avea concurenti. Daca ai un pret mult prea mic s-ar putea sa nu fii bagat in seama de clienti deoarece totul va parea prea dubios, iar daca ai unul egal cu concurenta, s-ar putea sa te lovesti de clientii fideli altor branduri. Inceara sa stabilesti un pret egal cu media sau chiar peste medie si sa incerci sa te evidentiezi prin calitatea produselor!

Este greu sa administrezi o firma de succes, insa nu este imposibil. Ceea ce este important este sa pleci cu dreptul.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *